close

    2016/3/29  00;45   氣溫17度  地點- 基隆

 

      人總是會有卡住跟腦殘的時候

      你有沒有寫過一封自以為可能對他人很有意義的信

      但是事實上   可能沒有  

      並且

      即使知道這一切都是自以為   但是還是會任性且感性的把它寫完然後寄出

      現在網路很發達   寫給一個歌手  演員    只要有臉書  

     寫完後只要輕輕一個ENTER就可以寄出

      今天我就做了這樣一件腦殘的事情

      我寫給了一個我從來不覺得自己會寫給他-JJ林俊傑

      我其實不是他的粉   我只是偶爾聽聽他的歌

      這樣還不叫粉 會不會太嚴格了 哈哈哈 

      吧特  我今天寫了一封信寄到他的粉專

      想做的事情只是告訴他   我喜歡他的一首歌    以及屬於自己的故事

      因為不想自己的信太沉重   還特地用了英文   夾雜了一點中文  

      我是理智大於感性的人    所以我趕在理性甦醒前   非常迅速的打成WORD檔

      再三檢查後  火速的按了送出

      其實,說真的那個感覺沒有不好    相反的在這樣抒發之後   感覺超好

      只是有後遺症   哭完後我   不小心睡著了 上班遲到    找不到車鑰匙  

      開車還在倒退時撞了柱子    慌慌張張的過了一天  

      我特別感謝老天讓我可以活著回來 

      這樣腦殘的事情    一輩子真的要做一次

     我的信中還沾沾自喜的覺得寫著   JJ打開也好  沒打開也好

     這是真的   只是腦殘指數超標

     不過 

     在深夜的此時此刻發現到這封信其實是給自己的

     我已經得到鬆綁    神奇的  我還是謝謝JJ

    大家可以試試看   寫出自己真實的故事   給一個已經把正能量傳遞給你的人

     感謝他   也感謝自己

    我很掙扎我要不要公布這一封十分惱殘的信 

     信   不是應該是私人的嗎 我是不是要問一下他   可不可以公布這一封給他的信呢  

     因為給了就是別人的壓

     對   是的    YES

     我就是又陷入另一個極致的腦殘的狀態

     但是因為這也是我日記中想要記載的一個部分 

     所以忍痛分享了

     如果這樣可以讓大家笑一下   其實也很好    很好    很好

     真的很好

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

   以下就是我給JJ的信 

          

Dear JJ;

    It’s a very special morning.

    Since December you pubished your new album. I have listened to the songs for over hundreds times. Before this morning I only feel I love the songs. But this morning the things changes.

   After working in a very early morning. I have a break time to sit in Micdonald for breakfast. I started to listen your songs as usual. When the song plays ‘有夢不難’,this is the very fist time I really pay attention on listening to  the rap part.Unexpect the tears start to drop.

    YES `

    I have a dream. When I was young, I am an English to teach a school by a school. I need to deal with all different supervisiors and textbooks, After almost 10 years teahing expreiences, I started to think about what’s the best way for me to teach kids. Therefore my dream came to me. I want to have my own school. I wanna to teach kids on my own way.

     It was really just a dream. I have no money and backgrand.

     Five years ago , by chance the dream came true. I won a kindergarten and a cram school and I also see myself a good teacher in many ways. I have many good students to support my dream business.

      After I start to run my own business, I see a lot of things I have never seen before and I need to start to take care all school and people come and go, friends come and go. The thinking of everything changes a piece by a piece , even now. It’s heart break too.

As you know we got less and less kids in Taiwan, so  it’s kind of hard for me to support my family and it has been 5 years. My mon started to help me out and my father helps out for my housework.I work very hard, everyday almost 12-14 hours.  

    Becauseof an accident happened which was a guy break into my apportment in the minght, I moved back home to live my parents.

       Recently I started to doult if I still need to instead this dream. I prayed , read scripture and also try to find a better ways to keep myself on the way of dreams.And I did find some ways to fix it.

      But. I am really tired recently. It’s really not easy to run our own business. Even I comes houndreds ways to fix , I still feel my weakness. I wish I can just jump on my car and drive it to anyplace without planning.

      But today  I listen to this song very carefully, Each of word encourages me and touches me and comferts to me.

    即使現在的我依舊徬徨,雖然這個夢可能被迫放棄,雖然我還可以有很多事情去做,我也有自信我可以做得不錯,但是,我的夢會消失,在自己手中消散,我將不再可以用自己的方式來教導孩童。

    今天認真的聽了這歌,我想在我的心裡還是會在堅持一下下,給自己和老天爺一點機會, 我不知道我最終將走向何處,也許我可以發掘新的夢,但是我要謝謝你,謝謝你和你的團隊唱出這首歌,陪著我在最疲憊卻又不能暴露出來的這一刻,可以陪我一下下,流一下眼淚,然後鼓起勇氣再出發。

       I think you might want to know this story. And you are the best one for me to write to. Because I am afraid to talk to my dear family or friends about it. It’s really good have you and your song around this world.

      Thank you for your time to read this. Even you don’t have time to read, that’s really fine for me. It’s just great to have someone or somewhere to sent my feelings.

      GOOD DAY AND  HAPPY BIRTDAY 

 

        這樣的信有沒有正在閱讀的你也想要腦殘一下

        這樣的經驗一定要走過一次     那就會知道我在腦殘中真心的快樂的感覺

        真心推薦   做到病除

      

         

        

        

    

       

        

       

                

   

 

  

   

 

  

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    給JJ LIN 林俊傑的一封信
    全站熱搜

    沙粒 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()